„Nemá smysl slepě následovat trendy a nebrat v úvahu cílovku”, říká Agata Hauerová, specialistka interní komunikace z Air Bank

Agata Hauerová se interní komunikaci věnuje již téměř 10 let a sama o sobě říká, že je „interkářkou tělem i duší”. V současnosti působí jako specialistka interní komunikace v Air Bank. Zeptali jsme se jí na úplné základy o interní komunikaci, které by měla znát každá firma. Přihlásit se můžete také na webinář s Agatou už 23. 5.

Kdy by se firma měla začít zabývat interní komunikací?

Na to je velmi jednoduchá odpověď. Jakmile ve firmě pracují aspoň dva lidé, už spolu musí nějak komunikovat, baví se o práci, rozdělují si úkoly nebo si dávají feedback. A přesně v ten okamžik začíná interní komunikace. A takhle je podle mě správné k tomu přistupovat. Interní komunikace není něco, co vznikne jako náplast na špatný tok informací ve firmě. Takže rada zní jasně, mějte interní komunikaci na mysli pořád a stále.

Co by měla firma se zaměstnanci komunikovat?

To, co je zrovna potřeba. Neexistuje univerzálně platný seznam témat, který by fungoval za všech okolností a všude. Seznam témat by měl vzniknout na základě firemní kultury a konkrétních potřeb zaměstnanců. Jinak to bude v malém IT startupu, jinak to bude vypadat ve velké výrobní firmě. 

Když budu hodně generalizovat, tak mě napadají oblasti témat jako například Strategie (vize, mise, co zrovna naši firmu odlišuje, co děláme a proč), Život ve firmě (setkávání, akce, jak se nám daří) Praktické informace (benefity, organizační změny…) a mnoho dalšího.

Jak by měla firma se zaměstnanci komunikovat?

Takovým stylem, aby to pro ně bylo lákavé a chtěli obsah interní komunikace konzumovat. Nemá smysl slepě následovat trendy a nebrat v úvahu cílovku. Každá cílová skupina si žádá jiné formáty a kanály. Pokud máte kolegy, kteří nejsou vůbec online a potkávají se jen v šatně, nebraňte se použití nástěnky s chytlavým vizuálem. Necpěte jim tiktok. A naopak, pokud jsou vaši kolegové z Generace Z, nejspíš je tištěnými novinami neoslovíte. 

Jaké jsou negativní aspekty, pokud firma opomíjí interní komunikaci?

Apatie, strach, stres, odchody… Zaměstnanci, kteří se pohybují v informačním vzduchoprázdnu, nikdy nebudou svoji práci na 100 % a nebudou angažovaní. A takový postoj se dříve nebo později projeví v nižší efektivitě práce, vyšší odchodovosti, zvýšených nákladech na nábor a onoboarding. Opomíjením interní komunikace možná ušetříte nějaký ten budget, ale můžete si zadělat na mnohem větší problémy.

Co hodnotíte jako váš největší úspěch v oblasti interní komunikace?

Že se mi podařilo pro interní komunikaci už nadchnout několik velmi šikovných lidí, kteří se jí teď fakt špičkově věnují. Protože interní komunikace není žádná ošklivější sestra PR a zaslouží si, aby ji dělali ti njelepší.

Jaké jsou současné trendy v oblasti interní komunikace?

Hlavním trendem je podle mě přibližování interní komunikace světu venku mimo zdi firmy. Interní komunikace se používá jako důkaz pro employer branding. Stále víc interkářů se pochlubí svojí prací na LinkedInu. A naopak. Do interní komunikace pronikají formáty, které se před časem nebyly představitelné – například Video generálního ředitele natočené selfie stylem na telefon.

O interní komunikaci se dozvíte více na webináři s Agatou už 23. 5.!

Enquire now

Give us a call or fill in the form below and we will contact you. We endeavor to answer all inquiries within 24 hours on business days.